Dlaczego w sklepach internetowych jest taniej niż na allegro.



Internet to źródło nieograniczonych możliwości. Wiele dziedzin życia całkowicie przeniosło się do świata wirtualnego, a część jest na dobrej do tego drodze. Odkąd zakupy można robić nie ruszając się sprzed komputera, również handel musiał diametralnie zmienić swoją formułę, aby spełnić oczekiwania nowoczesnego konsumenta. Kilkanaście lat temu polski rynek, także internetowy został zrewolucjonizowany przez platformę Allegro - portal oferujący możliwość zakupu nowych i używanych towarów natychmiastowo, lub w ramach licytacji. Ośmielił on nie tylko do zakupów, ale także do wstąpienia w rolę sprzedającego i spróbowania swoich sił w handlu internetowym.

Wielu użytkowników, po postawieniu pierwszych kroków i osiągnięciu zadowalającej sprzedaży, zaczęło zakładać własne sklepy internetowe, powoli odszczepiając się od portalu aukcyjnego. Obecnie łatwo zauważyć, że w większości sklepów internetowych możemy kupić dany towar po cenie niższej, niż w przypadku zakupu na allegro. Przyczyn jest kilka, po pierwsze - koszty prowadzenia firmy są stałe, niezależnie, czy sprzedający decyduje się na portal aukcyjny, czy na własny sklep internetowy. W pierwszym przypadku jednak, od każdej transakcji należy zapłacić prowizję dla Allegro - żeby sprzedawca nie był na transakcji stratny, najczęściej podwyższa cenę sprzedaży przedmiotu, a koszt prowizji w tym przypadku spada na kupującego. Wartość prowizji od sprzedaży wynosi około 10% i np. w przypadku gdy kupujemy buty z obcasem thomasa to w sklepach internetowych są tańsze średnio o 10 – 20 zł.

jakie buty wybrac

Poza tym, ze sklepem internetowym o wiele łatwiej trafić do klienta - można zainwestować w reklamę, a także obniżoną ceną walczyć o najwyższe pozycje w porównywarkach cen - zwiększa to ruch na stronie i decyduje o jej popularności, a wszystko to przekłada się na możliwość sprzedaży towarów w niższych cenach, co ważne jest dla kupującego i daje na dłuższą metę wymierne korzyści sprzedającym. Duże firmy o ugruntowanej pozycji na rynku, które mogą pochwalić się najszerszą siatką dostawców, a przez to najkorzystniejszymi cenami, chętniej inwestują we własne platformy sprzedażowe, bo daje to o wiele więcej możliwości, chociażby wpływ na spójność wizualną sklepu, czy dołączenie bloga z poradami dla kupujących. Poza tym, sprzedający zdają się wykorzystywać popularność Allegro wśród mniej zaawansowanych użytkowników internetu - osoby, nie korzystające zbyt swobodnie z dobrodziejstw handlu internetowego są w stanie zapłacić za dany przedmiot więcej, bo nie są świadome, że kilka minut poszukiwań wśród sklepów internetowych poskutkowałoby znalezieniem korzystniejszej oferty.